Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Φθινοπωρινό τοπίο


Φθινοπωρινό τοπίο


Φαιοπράσινες σκιές μες στην ομίχλη

                                           οι νεραντζιές

Στέκουν όλες μαζί κι όμως μόνες

νυχταγκαλιασμένες της πόλης τη νοτιά

Στα πεζοδρόμια πέφτει η μελαγχολία

                διακριτική σαν σιγανή βροχή


Γαυριάζουν στον αέρα

              τα ξεραμένα φύλα της ακακίας

                                σαπίζουν στη βροχή


Κι οι ελπίδες μου

                      χάνονται μες τη σιωπή σου


Κι όπως δακρύζει η νύχτα

             μελανοστάλακτες δροσοσταλίδες

κρέμονται

               σκουλαρίκια στα φύλα της ελιάς

ενώ στις σαβάνες των ονείρων μου

           έρπουν σαρκοφάγοι

                                     αίλουροι οι πόθοι


Στο πεζοδρόμιο ηδυπαθείς

               πίνουν φιλήδονα το πρωτοβρόχι

                                             οι νεραντζιές

κι εγώ διψασμένος προσμονή

          αποζητώ τη φωνή σου

                          στης βροχής τον ψίθυρο

Έτσι που η ανάμνησή σου

                            αυθεντική και ζείδωρη

                    να ζυμώνεται στο στίχο μου


Μονότονες οι συγχορδίες της βροχής

Γι’ αυτό ακριβώς

και κρύβω τις λέξεις μου

                   ανάμεσα στις σταγόνες της

έτσι που να κρέμονται

           σκουλαρίκια στα φύλα της ελιάς

                                          οι προσμονές

να λάμπουν όπως αστράκια φωτεινά

                     στης αστραπής το άναμμα


Συννεφιασμένος ουρανός στο βάθος

                         κι’ η απελπισία μεγάλη

Αχ πόσο αργεί για να ‘ρθει η άνοιξη

Με ψιχαλίζει το φθινόπωρο

                          ντροπαλή μελαγχολία


Κι όμως εγώ επιμένω

                 στα πρωτοβρόχια με έρωτα

Γιατί πως αλλιώς

            θα γίνει ο πόθος άνοιξη

                              ν’ ανθίσει η ελπίδα;


                            Γιάννης Ποταμιάνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου